Kövesd a jót!
„Szeretett
testvérem, ne a rosszat kövesd, hanem a jót. Aki a jót cselekszi, az Istentől
van, aki a rosszat cselekszi, az nem látta az Istent."
Kinek van igaza? Nehéz dönteni, mert mindig
éppen annak van igaza, aki meséli a történetet. Miért? Mert abból a szemszögből
minden igaznak tűnik és ez egyértelműen magában foglalja a másik felelősségre
vonását. Képzeljük el, hogy egy buszon utazva a nyári melegben, a klíma
nem hűt rendesen, ablak nincs nyitva, percről percre melegebb van. Előtted csak
egy idősebb hölgy van, aki éppen félálomba készül szenderülni a melegtől, de te
ekkor előre hajolsz és elhúzod az ablakot gondolva, hogy ezzel mindenkinek jobb
lesz. De tévedsz, mert csak neked jobb, ugyanis az előtted ülő füle gyorsabban
kap huzatot, mint ahogy kiszámolod mennyi 2X2. Ő azon nyomban visszahúzza és
közben szúrós tekintetével igyekszik téged megsemmisíteni. Újra előre hajolsz
és elhúzod még egyszer az ablakot. Ő pedig vissza, és ezt játsszátok a
végállomásig. Ismerős?
De kinek van igaza?
Az idős hölgynek, akinek az egészségi állapota
a tét vagy annak, aki már nem bírta tovább az elviselhetetlen hőséget? Mit
csinálhattak volna másképp?
A megfelelő információ hiányában gyakran ilyen,
vagy hasonló konfliktusokban lehet részünk. E miatt olyan védőfalakat építünk
fel, amiket egy atombomba sem tudna lerombolni. Egy valami azonban mégis képes
áthatolni ezen a falon, és az a szeretet. Próbáljuk ki! Szeretettel fordulni
embertársunkhoz. Feltételeznünk kell azt, hogy a bosszúságot okozó fél sem úgy
kelt fel ma reggel, hogy eldöntötte magában: „na most aztán ma valakivel jól kitolok”. Segítsünk neki feloldani
a mogorvaságot egy kedves szóval, mosollyal. Kössünk kompromisszumot és
teremtsük meg azt a pozíciót, amiben mindkét fél nyertes lehet. Én már
kipróbáltam és működik!
János a levelében valaki olyanról ír
(Diotrefész), aki szembe fordul a Presbiterrel. Úgy viselkedik, mint aki vágyik
az elismerésre és mindent megtesz azért, hogy magas rangba kerülhessen. Nem válogat
az eszközökben, rágalmaz, és távol tartja a testvéreket is a gyülekezettől. Az
apostol azonban nem rémül meg, hanem a vállalja a konfrontációt megbékélést
hozva ezzel. Diotrefész nem egy tévtanító személy, mert arról minden bizonnyal
tett volna említést János, hanem inkább az ortodoxia lelkes, önkéntes
védelmezője lehet. Az ő szemszögéből nézve nem jó dolgot tesz és, nem jön rá,
hogy ezzel az evangélium terjedését akadályozza.E miatt kell Jánosnak
szemrehányást tennie.
Meg kell vizsgálnunk mindent annak érdekében,
hogy józanul el tudjuk dönteni, mi az, ami az evangélium terjedését szolgálja a
legjobban.