Kifogás nélkül



"Az Úr azonban ezt mondta nekem: Ne mondd, hogy fiatal vagy, hanem menj, ahova csak küldelek, és hirdesd, amit csak parancsolok!"


Gondoltál már arra, hogy túl keveset tudsz Istenről vagy a Bibliáról ahhoz, hogy a hitedet megoszd másokkal? Elmesélek valamit magamról.

Egy átlagos, nem hívő családban nőttem fel a szocializmus utolsó éveiben. 16 éves korom után kezdtem olvasni a Bibliát, mert akkoriban, a 80-as évek végén divatba jöttek a világvége jóslatok, és én meg akartam keresni benne egyet, amit valakitől hallottam. Amikor ez kezdődött, nem hittem sem Istenben, sem abban, hogy a Biblia bármilyen lényeges dolgot tartalmazhat, leszámítva talán a jóslatokat. Nem haladtam túl gyorsan, de mire a Mózes első könyvének a végére értem, már hittem abban, hogy Isten teremtette a világot, és hogy ő egy jószándékú lény kell, hogy legyen, mert annyi jót tett az emberekkel.

Aztán a Kivonulás könyve huszon-valahányadik fejezete után váltottam az evangéliumokra, mert akkoriban értelmetlennek tartottam elolvasni a szent sátor részletekbe menő leírását. Mire a Máté evangéliuma végére értem, már hittem, hogy Jézus Krisztus valóban itt élt a földön, hogy Isten Fia, és az én Megváltóm.

Ez nem sok, ugye? Ennyit minden keresztény tud. Mit kezdtem volna ennyi ismerettel? Hát beszélgetni kezdtem a barátaimmal, akik közt voltak, akik érdeklődtek a lelki dolgok iránt, ami, ahogy korábban nálam is, sokkal inkább jelentett agykontrollt, karmát, ufókat, és hasonlókat, mint a Bibliát. És lehet, hogy hihetetlen, de sok alkalommal beszélgettünk két-három órákat, arról a kevés dologról, amit tudtam. Fiatal voltam, nem voltam nagy beszélő, nem tudtam sokat, mégis beszélgettem róla, amikor adódott a lehetőség. És persze tettem róla, hogy adódjon, mert lelkesített, amit felfedeztem.

Jeremiáshoz hasonlóan időnként mi is keressük a kifogásokat, hogy felmentsük magunkat, hogy miért nem mondjuk el másoknak, hogy milyen fontos nekünk Isten. Fiatalok vagyunk, nem tudunk szépen beszélni, nem tudjuk értelmesen megfogalmazni a gondolatainkat; lehet, hogy kigúnyolnának, vagy olyan kérdéseket tennének fel, amikre nem tudunk válaszolni, és szégyenben maradunk, meg szégyent hozunk Istenre is… És sorolhatnánk hosszan a felmentő körülményeket.

Azonban ha úgy érezzük, hogy Isten valamit ránk bízott, akkor nyugodtan, félelem nélkül elmondhatjuk, mert, ahogy Jeremiásnak is ígérte, ő velünk lesz, nem kell félnünk. Annál biztosan többet tud minden kedves Olvasó, mint annak idején én! Egyébként is, ha hiszünk abban a "kevésben", amit tudunk, és azt elmondjuk, az sokkal többet ér, mint ha sokat tudnánk, de nem hinnénk benne, vagy nem mondanánk el! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet