Szabadításra várva


„De én az Úrra nézek, várom az én szabadításom Istenét; meghallgat engem az én Istenem! Ne örülj, én ellenségem! Elestem ugyan, de felkelek, mert ha még a sötétségen ülnék is, az Úr az én világosságom!”
Mikeás próféta könyve, 7. fejezet 7-8. vers

Kedves Olvasó! Talán már te is találkoztál az alábbi kérdésekkel:

Mondd csak, miért nyitod meg, és miért olvasod el napról napra a reggeli dicséretet? Egyáltalán miért olvasod rendszeresen a Szentírást, miért imádkozol? Miért jársz templomba? Miért vagy hívő? Miért vagy adventista?

Ezáltal jobb az életed? Boldogabb vagy? Jobb a házasságod? Több pénz van a zsebedben? Sikeresebb vagy a munkádban? Egészségesebb vagy? Több az erőd? Tökéletesebb a jellemed? Elkerül már a bűn?

Igen, ezek a materialista, önző gondolkodás kérdései: Miért éri ez meg nekem? Mi hasznom ebből?

A Szentírás alapján azt kell, hogy válaszoljam: Nem azért vagyok adventista, mert ezáltal jobb, szebb, tökéletesebb, stb. lennék. sőt Dáviddal együtt be kell valljam, sokszor irigykedtem a kevélyekre, látván a gonoszok jó szerencséjét.” (Zsoltár 73:3) Sőt, "e világnak fiai eszesebbek a világosságnak fiainál a maguk nemében.” (Luk.16:8)

Ami pedig a hibákat és a bűnöket illeti, akár saját egyéni, akár a gyülekezeti élet tekintetében, sajnos ma is ugyanazok a kétségbeejtő és csüggesztő állapotok vannak, mint Mikeás korában.

Bizalmatlanság mindenütt: Mert a fiú bolondnak tartja atyját, a leány anyja ellen támad, a meny az ő napára; az embernek saját háznépe az ellensége.” (Mik.7:6)

A bűnök súlya és következménye nyomja lelkünket: „Az Úr haragját hordozom, mert vétkeztem ellene” (Mik.7:9) Sátán egy mélyütéssel kiütött és a földre kerültem.

DE! És ezt mindannyiszor megtapasztalom én is, „elestem ugyan, DE FELKELEK”. Elesni nem nehéz, az eleséshez nem kell erő, a dolgokat mindenki el tudja rontani…

Ahogy egykori zenetanárom is mondta: A művészet nem a tévesztés, hanem, hogy visszatalálj a kottához és folytasd ott és akkor, amikor amúgy megtorpannál, megállnál.

Végül, az első kérdéssorra válaszolva: Nem azért jövök Istenhez, mert bűntelen vagyok, sőt, épp azért jövök Hozzá, mert bűnös vagyok és rájöttem, csak az Ő ereje által tudok felkelni. Ő leperli peremet és meghozza ítéletemet. Kivisz engem a világosságra, meglátom az Ő igazságát. (Mik.7:9)

Én ezért várom Őt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet