Az Úrnak élni

"Mert közülünk senki sem él önmagának, és senki sem hal önmagának; mert ha élünk, az Úrnak élünk, ha meghalunk, az Úrnak halunk meg. Tehát akár éljünk, akár haljunk, az Úréi vagyunk.”

Mindannyian szeretnénk tartozni valahova. Legtöbbünknek sikerül is, ha máshova nem is, a “többiek” csoportja tárt karokkal vár bennünket. Az a baj, hogy legtöbbször nem ebbe a kategóriába szeretnénk tartozni, hanem vagy a menők, gazdagok, erősek, tehetségesek, szépek, vagy bármilyen más különleges társaságot próbáljuk elérni.

Én egy átlagos ember vagyok. A jegyeim sosem voltak kiválóak, de nem volt problémám a tanulással. Sosem voltam a legnépszerűbb, de mindig voltak barátaim. Nem voltam különösen tehetséges, de nem is buktam bele a dolgokba. Átlagos voltam. Mondhatnám, hogy a “többiek” tagja voltam.

Ha a történetnek itt lenne vége, akkor elég szomorúak lennénk, mert ez nem egy szép történet. Mindenki szeretne különleges lenni, és valahova tartozni, de nem abba, ahol mindenki más van, hanem abba, ahol a valami miatt a kiemelkedők vannak. Az élet nehéz, és nem mindig látjuk meg a jó választ, de milyen jó, hogy Pál látta, és el is mondja nekünk.

A római gyülekezet problémájára egy olyan választ ad, amibe ha komolyan belegondolunk, akkor megváltoztathatja az énképünket. Az Úréi vagyunk. Van egy olyan csoport, ahova nem a tehetséged, az intelligenciád, a kinézeted, vagy bármi más jellemződ miatt tartozol, hanem egyszerűen mert Istené vagy. Azért tartozol bele, mert van egy nálad és nálam sokkal hatalmasabb lény, aki a világegyetem teremtője, és Ő kijelentette, hogy hozzá tartozol.

Ez jár valamivel. A csoporthoz tartozás mindig valamilyen feltételhez köthető. Ahhoz, hogy tartozz valahova az kell, hogy elfogadjanak (pipa, Isten vár téged), hogy te is elfogadd (pipa, ezért olvasod épp ezeket a sorokat), és hogy közösséget vállalj a csoporttal. Hogy úgy élj, hogy az Istennel összekössön. Vele kapcsolatban legyél.

Isten meghívott, hogy hozzá tartozz. Kész vagy Neki élni?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia