Hogyan tedd próbára Isten hűségét?

"Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így tegyetek próbára engem! – mondja a Seregek Ura. Meglátjátok, hogy megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok."

Isten azt szeretné, hogyha komolyan vennénk őt, a vele való kapcsolatot. "Ha én atya vagyok, miért nem tisztelnek? Ha én ÚR vagyok, miért nem félnek engem?" (Malakiás 1.6) - kérdezi. Szeretné, ha egész életünkön érzékelhető lenne az, hogy valóban hiszünk abban, hogy Ő mindenható, mindenütt jelenlevő, mindent ismerő, igazságosan ítélő, szerető és gondviselő Isten. Azt szeretné, ha az Ő megismerése bizalmat szülne bennünk, és a bizalom az életünk minden területén érvényesülne. 

Az anyagiak terén az Istenbe vetett bizalom látható megnyilatkozása az, ahogyan a javainkkal bánunk, ahogyan azokat felhasználjuk. Isten Igéje tanít a tizedről és a hálaadományról. Minden jövedelmünk tizedével Isten tulajdonjogát ismerjük el. Tőle kaptuk az életet, ő gondoskodik rólunk, ő ad erőt és tehetséget, hozzá tartozunk. Adományainkkal pedig az érzelmeinket: hálánkat és ragaszkodásunkat is kifejezhetjük.

Ha elismerjük Őt életünk Uraként, ez áldást jelent számunkra. Elhárul minden akadály az elől, hogy szövetségesként segítsen rajtunk. Ezért bátorít bennünket arra, hogy ne a magunk módján kövessük őt, hanem engedelmeskedjünk parancsainak, tanításainak.

Nem egy hívő ember osztotta meg velem tapasztalatát, hogy milyen változást eredményezett életükben, amikor elhatározták: minden jövedelmük tizedét az Úrnak szentelik. Volt aki úgy fogalmazott: bár az, amiből gazdálkodtunk kevesebb lett, mégis jobban kijöttünk belőle, mint amikor még nem fizettük a tizedet.

Isten csak arra vár, hogy az őt megillető helyre kerüljön szívünkben.

Legyen áldott a napod!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet