Csak egyszer élünk

„Ne csodálkozzatok ezen, mert eljön az óra, amelyben mindazok, akik a sírban vannak, meghallják az ő hangját, és kijönnek. Akik a jót tették, az életre támadnak fel; akik pedig a rosszat cselekedték, az ítéletre támadnak fel.



„Csak egyszer élünk!” Szól a mondás, de épp ez az! Csak egyszer. Egy életünk van, amit jól kell használni a jóra. Nem mindegy, hogyan élünk. Pedig az a néhány évtized, nagyon hamar el tud repülni.

Első jele az öregedésemnek az volt, amikor el tudtam mondani az első évtizedes történetemet. Szinte fájt kimondani, hogy 10 évvel ezelőtt... Úgy érzem, még az életem derekán sem járok, de már most is érdemes visszatekinteni, hogy mindaz amit tettem azt a jóra használtam-e fel? Mennyit tévedtem, mennyi hibát halmoztam fel, mennyi energiát fektettem felesleges dolgokba vagy mennyi időt pocsékoltam el.

Amikor a feltámadás megtörténik, akkor az emberek vagy a jóra, vagyis az örökéltre támadnak fel, vagy az ítéletre, vagyis a halálra, ugyanis a bűn zsoldja a halál.

Érdekes dolog még az is, hogy a feltámadásnak különböző ütemeiről beszél a Szentírás. Amikor Jézus visszajön, feltámadnak azok, akik elfogadták Őt személyes megváltójuknak, bűnük megszabadítójának. Azok, akik ekkor feltámadnak olyan testet fognak kapni, amiről Pál apostol azt írja, hogy romolhatatlan test, és arról beszél, hogy akik élnek, amikor Jézus visszajön, azok is elváltoznak. Ez az a pillanat, amikor a tökéletesség találkozik a tökéletlenné vált emberrel, akik újra tökéletes, testben lehetnek. A Szentírás beszél egy másik feltámadásról is, ami a földi történelem legvégén történik meg. Ott, akkor az ítéletre támadnak fel azok, akik sajnos nem fogadták el Jézust.

Megértem, ha benned is van egyfajta bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy mi lesz veled. Csak azt tudom mondani, hogy Isten kegyelemmel és irgalommal tekint reánk. Ő maga a szeretet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet