Isten tettei

„Az Úrnak, az én Uramnak nagy tetteit hirdetem, egyedül a te igazságodat emlegetem.”
Zsoltárok könyve 71:16

„24 évesen már saját háza volt” – csíptem el egy fél mondatot nemrég egy beszélgetésből. „A te korodban én már dolgoztam, és megvettem az első autómat” – halljuk máskor. „40 évesem már a gyerekeimnek vettem lakást..”. „Kiváló dolgozó érdemrendet kaptam a brigádban.” „Ezek a mai fiatalok semmire nem valók…, bezzeg, amikor még én voltam fiatal, volt erkölcs, és tartás.” „Én még kiálltam a hitemért, … kilométereket gyalogoltunk, hogy ott legyünk reggel az imaházban…

Ez a Zsoltár az „öregember könyörgése” – mégsem olvasunk semmi hasonlót a fenti gondolatokhoz. Perszer más volt akkor a világ, más az érték, a cél, a teljesítmény. Mégsem a világunkban lévő változások miatt más a hangvétel, hanem a gondolkodás más.

„Mert te vagy, Uram, reménységem, te vagy, Uram, bizodalmam ifjúkorom óta. Te voltál támaszom születésem óta, te hoztál ki anyám méhéből, téged dicsérlek szüntelen. (5-6.) Én pedig szüntelenül remélek, és folyton dicsérlek téged. Igazságodról beszél a szám és szabadító tetteidről mindennap, bár nem tudom felsorolni őket. Az Úrnak, az én Uramnak nagy tetteit hirdetem, egyedül a te igazságodat hirdetem. (14-16.”

„A természetes szívben mindig megvan a hajlandóság arra, hogy felmagasztalja vagy elbízza magát, ha siker kíséri az erőfeszítéseit. De az önfelmagasztalásnak nincs helye Isten munkájában. Bármilyen intelligens vagy, bármilyen komolyan és lelkesen dolgozol, elveszíted a győzelmet, ha a büszkeségre való hajlamot nem veted ki magadból, és nem rendeled alá magad a Szentlélek vezetésének. A büszkeség - ha tápláljuk magunkban - megrontja minden elmebeli képességünket, amelyeket a kegyelem áldássá tett volna, ha befogadjuk. Azok a győzelmek, amelyek az élet illatává válhattak volna, ha Istennek adjuk a dicsőséget, megfakulnak, elhomályosodnak az öndicsőítés miatt.” (Ellen G. White? 1896. 47. sz. kézirat.)

Add Istenem, hogy akár most, akár idős koromban a te tetteidről szóljon az élet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet