A magasságos Isten szava


„Ezt mondja a magasztos, a felséges, aki örök hajlékában lakik, szent az ő neve: Magasságban és szentségben lakom, de a megtörttel és alázatos lelkűvel is. Felüdítem az alázatosak lelkét, felüdítem a megtörtek szívét.” Ézsaiás próféta könyve‬ ‭57:15

Van az a sok jólismert mese gyermekkorunkból, amiben a bölcs Mátyás király időről időre álruhába öltözve vegyül el a közemberek között és próbálja minél jobban megismerni az országában élők gondolkodását és problémáit, mindamellett, hogy közben igazságot is tesz bizonyos ügyekben. Ezek a mesék különösen közel álltak a szívemhez mindig is, hiszen bennük könnyen előfordulhattak olyan dolgok, amiket a valóságban gyakran hiába várnánk. A mese végén sokszor a szegény, a gyenge és az elesett lett felkarolva, és akinek szüksége volt rá, annak segített a király. Jó volt egy kicsit elmenekülni ebbe az idillbe. 

Persze ahogy felnőttem és többet is megismertem országunk történelméből, hamar kiderült számomra, hogy Mátyás király sem volt bölcs, és ő sem vegyült el a nép között, hiszen miért is tette volna? A királynak a palotában a helye, és politikailag sem mindig kifizetődő a koznéppel ily módon foglalkozni. Így hát a valóságban a szegény általában szegény, az elesett pedig elesett maradt a valódi Mátyás király valódi Magyarországában. 

Kénytelen voltam tehát máshol keresni az idillt, olyan történetet ahol mégis jut igazságszolgáltatás a rászorulóknak is. A kutatás során pedig újra meg újra falakba ütköztem: Amerika nem a szabadság földje, a demokrácia nem oldja meg a problémákat és az ember nem tanul a saját múltjából... 

... és ekkor sietett segítségemre a Biblia: 

„Ezt mondja a magasztos, a felséges, aki örök hajlékában lakik, szent az ő neve: Magasságban és szentségben lakom, de a megtörttel és alázatos lelkűvel is. Felüdítem az alázatosak lelkét, felüdítem a megtörtek szívét.” 

‭‭Ézsaiás próféta könyve‬ ‭57:15 



Isten megteszi mindazt, amit Mátyás király nem. Ő itt él a megtört szívűvel.

Ez a történet pedig még a mesélnél is jobb.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia