"Jól megy dolga"

„...hanem ezt parancsoltam nekik: Hallgassatok az én szavamra, akkor én Istenetek leszek, ti pedig az én népem lesztek. Mindig azon az úton járjatok, amelyet én mutatok nektek, hogy jó dolgotok legyen!

Jeremiás könyve 7. fejezet 23. verse



Viszonylag egyszerű a választás hogy melyik úton kell járni, vagy fogalmazhatnék úgy is, hogy milyen döntéseket kell hozni: „ami jó nekem”. Sokszor bizony az élet nagyon nehéz döntések elé helyez, és nehéz kitalálni, hogy mi lenne a legjobb.

„Jól megy dolga” szoktuk mondani. Mit jelent ez? Van, akinek azt jelenti, hogy annyi szabadideje van, hogy évente kétszer még abba is belefárad és nyaralnia kell, hogy kipihenje magát, vagy valaki, aki szakmai elismerése révén olyan emberekkel találkozik, mutatkozik, akikkel „hétköznapi” emberek nem teszik, vagy talán azt, hogy valakinek a vállalkozása, karrierje beindul, stb...

Nem használjuk ezt a kifejezést azokra a hívő emberekre, akiknek az életében meglátszik Krisztus szeretete, az iránta való hűségük, vagy az a fajta lelki kiegyensúlyozottság, amit olyan nagyon sokan keresnek a világban. Pedig ezt jelentené: Isten a tenyerén hordoz, ahogy a 139. zsoltárban is olvashatjuk, hogy Isten hogy vesz körbe, hogyan védelmez minket minden oldalról.


Ha követjük Isten szavát, akkor ígérete szerint jó dolgunk lesz. Ezt azonban nem szabad úgy elképzeljük, hogy csak ideiglenesen döntünk úgy, hogy Isten szava szerint kívánjuk élni az életünket. Legyünk kitartóak és türelmesek, mert az Isten soha nem hagy válaszok nélkül, még akkor sem, ha mi úgy érezzük, hogy az imáink csak hiába vannak. Isten sosem hagy válasz nélkül! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia