Összehasonlíthatatlanul jobb!

Képzeld el, hogy a harmincas éveidet taposod és van egy négyéves gyermeked. Jó apa vagy, jó férj és a legeslegjobb szülő szeretnél lenni a világon. Ha ránézel a kicsire, milyen gondolatok jutnak eszedbe?
-          - Hogyan óvhatnám meg minden bajtól?
-         -  Mit tegyek, hogy azokat a hibákat elkerülje, amikbe én beleléptem?
-          - Milyen oviba, iskolába írassam?
-          - Mi lenne számára a legjobb dolog a világon?
-          - Figyelem alakuló képességeit, vajon melyik terület fogja érdekelni?
-          - Hogyan csöpögtessem bele az istenfélelmet, az Isten iránti szeretetet, tiszteltet? Az erkölcsöt?
Ha igazán jó apa vagy, biztosan megfordulnak ezek a gondolatok az agyadban, és ennél még sokkal több is. Szeretnéd a legjobbat, a legértékesebbet adni gyermekednek.
Ezalatt ő
-          - Babázik, vagy a kisautóját tologatja, veszekszik a bátyjával, hogy az a játék az övé! És nem engedi el.
-        -   Sír, esetleg üvölt, ha valamit el szeretne érni nálad.
-         -  Halvány fogalma sincs iskoláról, életről, istenfélelemről, erkölcsről.
Ma reggel ezt olvastam Ézsaiás könyve 55. fejezet 8-9. versében:
„Mert az én gondolataim nem a ti gondolataitok, és a ti útjaitok nem az én útjaim, mert amiképpen magasabbak az egek a földnél akképpen magasabbak az én útjaim útjaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.”

Most már érted a fenti gondolatsort? Összehasonlíthatatlanul jobbak az Ő gondolatai a tiédnél. Meg persze az enyémeknél. S amíg én itt önzően mindent magamnak akarok, mint a fenti négyéves gyerek, addig Ő azon fáradozik, hogyan adhatná meg mindazt, ami a legjobb, a legtökéletesebb számomra, s ami sokkal fantasztikusabb, mint amit én elképzelni tudok.

Mert az Ő gondolatai nem röghöz kötöttek. Magasabbak. Nem 180 cm magasból, hanem a Mennyből tekint le rád - Terve van veled. És az Ő tervében minden szerepel, ami javadra válik. Mert azoknak az életében, akik Istent szeretik, minden együttmunkálkodik a jóra.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet