Üzenet az ellenségemnek


„De én az Úrra nézek, várom az én szabadításom Istenét; meghallgat engem az én Istenem! Ne örülj, én ellenségem! Elestem ugyan, de felkelek, mert ha még a setétségben ülnék is, az Úr az én világosságom!”

Mikeás 7:7-8

Most azt hiszed, hogy legyőztél, hogy nem maradt már senkim, mert mindenkit elfordítottál tőlem. Igaz, jól játszottál. Kihasználtál minden lehetőséget. Ami félreérthető volt, arra lecsaptál. Kiforgattad a szavaimat, szíven szúrtad vele az ismerőseimet. Aki nem kedvelt eddig sem, könnyen tetted ellenségemmé; aki közömbös volt, annak csak a negatívumaimat mutattad, hogy elforduljon tőlem. Ügyesen használtad ki a gyengeségeimet. Tudtad, néha megjegyzem a rosszat. Ha valaki árt nekem, azt tartogatom, bezárom, gyűjtögetem. Addig lapátoltad rám a sok szennyet, míg végül minden robbant, amit elfojtottam addig. Az pedig pusztító. A haragom most is gyilkolt, megölte a szeretetet a kapcsolataimban. Ezért lettek hideggé az éjjeleim. Egyedül maradtam. Egyértelmű, hogy nem láttam tisztán. Mindenkit okoltam, akit csak lehetett, hibáztattam, mert nem láttam magamat. Nem láttam, hogy minden jogosnak vélt panasszal belém csepegtetted a kételyt, pusztítottad a bizalmat a többiek iránt. Egészen addig, míg végül senkiben sem bíztam már. A véleményem megvolt mindenről és mindenkiről. Hibás volt mindenki, aki élt és mozgott és a csapda bezárult. Ebben a sötétségben aztán megmutattad nekem az igazságot: önmagam nyomorultságát, hogy kétségbeesésbe taszíts. Amikor belülre néztem, amikor a valódi arcom láttam, megrettentem. Sohasem voltam annyira elveszett, mint akkor, azon az éjszakán. Igen, komolyan gondoltam, hogy itt a vége. De volt valaki, akire nem számítottál! Nem gondoltad, hogy van még Valaki, akinek még fontos vagyok. Akit nem érdekelnek a hibáim, a bűneim. Aki úgy szeret, ahogy vagyok, aki elfogad, még azelőtt, hogy tettem volna valamit. Pedig pontosan Ő volt, aki megszabadított engem a kezedből. Miatta fejeztem be az önmarcangolást. Az ő szeretete segített, hogy elfogadjam magam, hogy megtanuljak bocsánatot kérni! Mióta belépett az életembe könnyebb, mert rajta keresztül látok másokat és azóta újra ÉLEK!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia