A hívő öröme


„Ez a nap az, a melyet az Úr rendelt; örvendezzünk és vigadjunk ezen! Oh, Uram, segíts most; oh, Uram, adj most jó előmenetelt!”
118. Zsoltár 24-25. vers

Gondolkodtál már azon; mennyivel más lenne az életed, ha valamelyik uralkodó család gyermekeként látod meg a napvilágot? Ha a szüleid híres politikusok, sportolók, színészek lennének?  

Sokan úgy vélik csak a hírnév, a gazdagság és a rivaldafény eredményezhet kiegyensúlyozott, boldog életet. Ám, hogy belső béke mennyire nem ezeken alapszik, íme, egy-egy idézet néhány irigyelt hírességtől:

„Bárcsak sose születtem volna” - Voltaire

„Azt hiszem én vagyok a földön a legszerencsétlenebb ember” - Jay Gould amerikai milliomos

„Napjaim sárga lapok. Az élet virágai és gyümölcsei eltűntek. Csak a férgek, az üszög és a bánat az enyém.” - Lord Byron

„Nagy Sándor, Caesar, Nagy Károly és én birodalmakat alapítottunk. Mely mára szertefoszlott, mert erőszakra alapoztunk, de Jézusért, aki a szeretetre alapozott, ma is milliók halnának meg.” - Napóleon
  
S valóban, az öröm forrása; egyedül Jézus, mely felette áll minden külső körülményen, ahogy erre példa Fanny Crosby élete, aki csecsemőkorában elvesztette látását, később egy vak metodista lelkész felesége lett, ám gyermekük pár hónapos korában elhunyt, ennek ellenére mégsem keseredett meg.

Sőt, azt mondta: „Boldog vagyok, bár semmit sem látok… Milyen sokan nem élvezik azokat az áldásokat, amelyekben én gyönyörködöm. Nem tudok sírni és sóhajtozni azért, mert vak vagyok… én vagyok a világ legboldogabb embere…”

S erről tanúskodik az a több ezer ének, mely ma is keresztények millióit bátorítja. Így énekeld te is ma reggel:

„Legyen szívünk mindig vidám, hálatelt az Úr iránt; gyermekinek szólít minket mennyben lakó jó Atyánk. Minden napon vidám szívvel dicsérjük az Úr nevét; boldog örömteli szívvel járjuk életünknek ösvényét.” (Hitünk énekei 222.)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia