szombat, június 12, 2010

Győzedelmes igazság

„Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.”
Ézsaiás 41,10

Amikor kisfiú voltam, nagyon szerettem a kalandos történeteket elolvasni és eljátszani. Az indiántörténetekben mindig indián voltam, sohasem cowboy. Legfeljebb Old Satterhand, az apacsok barátja. Amikor az „Egri csillagok” volt a kötelező olvasmány – amit kétszer is elolvastam egymás után –, akkor Bornemissza Gergely voltam vagy Dobó István. Sohasem akartam török lenni. Még akkor sem, ha a játékban hol a cowboyok nyertek, hol a törökök, mert a napraforgó-góréval vívott csatákban bizony meghalt Winnetou is, meg ott maradt Török Bálint is. De nem számított, csak az igaz oldalon legyek. Mert végül, akármi is legyen közben – mégha az erősebb, az osztály legerősebbje vezesse is az ellenséges sereget, mindig győz az igazság. A Biblia is egy ilyen egyszerű küzdelmet tár elénk. Csak két oldal van, amit választhatunk, és végül Isten győzni fog, itt a mi világunkban is. Hogy miért? Mert Ő áll az igazság oldalán, mert Ő nem hagyja a bűnösöket büntetlenül, mert végül minden ellenségünket – pokol, halál, ördög , mindenféle igazságtalanság, ami ért minket–, megsemmisít. Az Írás szerint Krisztus a győzedelmes király, akinek lába alá vet minden ellenséget az Atya, mert Jézus győzött a kereszten. Ez az igazán izgalmas ebben a történetben. Ő úgy győzött, hogy sokáig sokan, még az apostolok is, súlyos vereségnek érezték a történteket, egészen addig, míg meg nem látták a feltámadott Urat. Így van ez az életünkben is. Sokszor, amikor Isten oldalát választjuk, úgy tűnik, mintha veszítenénk. Mintha többen lennének a „cowboyok” meg a „törökök”. De ne féljünk, ne csüggedjünk, mert a mi Istenünk győzedelmes jobbja velünk van! Az Igazság győzni fog!

Restás László